دانشجویان پزشکی شهید بهشتی

دانشجویان پزشکی شهید بهشتی
 
پيوندهای روزانه

  سلام بر استراحت کنندگان در بخش ارتوپدی!!

طول دوره : 1 ماه! ( البته انقدر خوش می گذره که مثل برق و باد می گذره!!)

 فارماکولوژی : نداره! نگفتم خوش می گذره! بالاخره یه ماه هم گروه فارما از دست ما راحته!

 پاتولوژی : یک جلسه با دکتر میترا رفیع زاده! تدریسشون بسیار عالیه . بر اساس کیس های بالینی مطالب رو توضیح می دهند و با توضیحات خوب، راه افتراق کیس ها رو نشون می دهند. امتحان به صورت تستی و تشریحی با پاسخ کوتاهه و اسلاید و جزوه ی سر کلاس تقریبا کافیه! البته برای تعیین روز و زمان کلاس نماینده تون باید تلاش کنه و منتظر باشید تا استاد تشریف بیارن. به علاوه حتما مواظب باشید که پروژکتور سالم و آماده در کلاس باشه تا مشکلی ایجاد نشه و غرغر نشنوید!!

 رادیولوژی : یک جلسه ی طولانی و خسته کننده با دکتر جم زاده! از اونجایی که پروژکتور کلاس خوب نبود، مهمان بخش عفونی بودیم!! استاد هم بسیار آرام و تا حدی یکنواخت تدریس می کردند که من بیشتر از چند دقیقه متمرکز بر  مطالب نبودم!! بیشتر عکس ها از کتاب آرمسترانگه. و اسلایدهاشون رو هم بهتون می دهند. برای امتحان هم ما همون اسلایدها رو خوندیم! البته توصیه می کنم جزوه یکی از هم کلاسی هاتون رو بگیرید تا راحت تر بفهمید! امتحانش شفاهی و  اکثرا از همون عکس هاست و اگر سوالی رو بلد نباشید، استاد محترم به جای شما براتون توضیح می دهند. در واقع آموزش شما مهمه نه امتحان!!

 پرسپتور : زمان ما که جناب آقای دکتر منافی بودند؛ شخصیت جالب و دوست داشتنی دارند، خصوصیات تیپیک یک ارتوپد؛ با هیبت لازم برای جراحی ارتوپد!! کلاس های تئوری ایشون خیلی خوبه. مفاهیم رو به خوبی منتقل می کنند و به اندازه نیاز استاژر تدریس می کنند. اگرچه بسیاری از کلاس ها در این بخش با پدیده ی تغییر زمان و استاد مواجه می شوند، اما بارها دیده شده که صبح ، پرسپتور اومدند و تشکیل شدن یه کلاس رو چک کردند. البته نمی شه گفت همواره به فکر آموزش بالینی و عملی استاژرها هستند؛ با خوندن قسمت های بعدی متوجه می شوید!

 درمانگاه : روزهای اول درمانگاه (البته بسته به اینکه با کدام رزیدنت ها باشید)، شما با میز و صندلی و تخت های آنجا همذات پنداری خواهید داشت! چرا که نه تنها آموزش شما رو جدی نمی گیرند بلکه شما رو به گوشه ها راهنمایی می کنند تا زیر دست و پا نباشید. راه موفقیت اینه که خودتون پیگیر و جدی باشید و همواره از اساتید و رزیدنت ها بخواید که براتون کیس ها، عکس ها و بالخصوص معاینه ها رو توضیح بدهند. وقتی با علاقه ی شما روبه رو بشن، دیگه بیشتر کمکتون می کنند و از درمانگاه استفاده ی مفیدتری می برید. بسیاری از معاینات رو اونجا می تونید یاد بگیرید. معاینات شانه، زانو و ستون فقرات رو خوب یاد بگیرید. توصیه می کنم همون هفته ی اول معاینه فیزیکی بیتز رو بخونید که خیلی کمک کننده است. 

 کل بخش: به علت شرایط خاص بیماران این بخش در بیمارستان امام حسین!!! استاژر نباید شرح حال از مریض های بخش بگیره!! :) حتی تنها هم بر بالین بیمار حاضر نشوید. در اینجا از راند آموزشی طولانی خبری نیست. اگه خیلی علاقه مند باشید می تونید در ویزیت های صبح اساتید شرکت کنید که سه سوته تمومه! حضور در مورنینگ اختیاری است که کمتر کسی هم میره! راستی دوشنبه ها هم اکثرا تعطیله! به علت حضور اساتید و رزیدنت ها در بیمارستان اختر! مسئولیت استاژرها با یکی از رزیدنت های خوب به نام دکتر باقریان هست؛ حضور و غیاب و امتحان آسکی و ... دست ایشونه. اگر گروه خوبی باشید و عموما با تعداد خوب حضور داشته باشید، همه چیز راحت و آسون خواهد بود.

 اساتید و رزیدنت های خوب : تا جایی که یادمه، تقریبا همه ی اساتید خوب تدریس می کردند؛  حجم مطالب تدریس شده هم خیلی کمه! به طوری که موقع امتحان از قطر کم جزوه ها تعجب می کنید. کلاس دکتر کاظمیان که کارگاه آتل گیری هست رو از دست ندهید. دکتر توکلی هم به نظر میومد که خیلی به آموزش اهمیت می دهند که متاسفانه مسافرت بودند و ما فقط یه جلسه باهاشون کلاس داشتیم. در کل از کلاس ها استفاده کنید. توصیه می کنم در درمانگاه از  اساتید : دکتر سرخابی و دکتر سرزعیم سوال بپرسید که خوب جواب می دهند. از رزیدنت ها دکتر شفیع زاده خیلی به فکر آموزش استاژرها هستند. حضورشون رو غنیمت بشمارید. 

 رفرانس : کتاب اصول شکستگی ها نوشته ی دکتر اعلمی! به زبان ساده است. البته چون فارسی است، نکات برتر و رتبه برتر و ... نمی تونه داشته باشه! البته بعضی موسسات با ابتکارات خودشون به هر حال جزوه ی مخصوص خود را دارند. یه کتاب خلاصه زیر نظر خود دکتر اعلمی نوشته شده که می تونید از کتابخونه ی دانشگاه و نه بیمارستان!! بگیرید! study guide هم خوبه. حتما بخونید و ازش استفاده کنید.

 امتحان کتبی : یکی از بهترین امتحان های دوران استاژری! جزوه ی سر کلاس به علاوه ی نمونه سوالات قبلی برای کسب نمره ی بالا کافیه!! حجم جزوه هم به قدری که کمه که در عرض یکی دو روز هم می خونید و هم دوره می کنید! حتما نمونه سوالات رو از راه هایی که می دونید پیدا کنید و بخونید. حتی اگه بهتون گفتند که سوال تکراری نمی دهند!!!!

 امتحان شفاهی ( در این بخش می گن آسکی!) هفته ی آخر، یک جلسه با دکتر باقریان خواهید داشت که چند کیس مطرح می کنند و امتحان آسکی از همان خواهد بود. البته چند تا سوال کوچولو از مباحثی که هیچ کس بهتون نگفته هم در امتحان میارن! ولی نهایتا نمره ی زیادی ازتون کم نمی کنند. امتحان شفاهی از ده نمره حساب می شه و اکثرا بالای نه نمره رو به راحتی کسب می کنند. امتحان آسکی هم به صورت کتبی گرفته می شه! و در همون روز امتحان کتبی!!!

 شرح حال : هیچی! استراحت کنید تا بخش بعدی!

 وسایل کمک آموزشی : اسلایدهای اساتید! اسکلتی که در کلاس درس هست. ( که ازش به عنوان همپای عکس های هنری دانشجویی هم می تونید استفاده کنید!) به علاوه ی یه پروژکتور که زمان ما خراب بود و نماینده باید به خاطرش تا کجاها که پیگیری نمی کرد و چه حرف هایی که نمی شنید!! امیدوارم برای شما درست شده باشه!

 بیمارستان امام حسین (ع) : می تونید ماشینتون رو بیارید داخل پارکینگ!! :) البته در محدوده ی طرح زوج و فرده! بین دو ایستگاه متروی شهید مدنی و میدان امام حسین (خط دو مترو) قرار داره که توصیه می کنم از ایستگاه شهید مدنی رفت و آمد کنید. غذای سلف رو توصیه می کنم تا مجبور نشدید نخورید. البته در ارتوپدی که هیچ روزی مجبور نیستید!! بوفه در محوطه ی بیمارستانه که بد نیست. نمازخونه در زیرزمین و کتابخونه در طبقه ی هشتم! در محدوده ی این بیمارستان به شدت مواظب خودتون باشید. راننده های این خیابان معروف هستند! در هر حال پیاده و سواره ، هوشیار و مواظب باشید. در برخورد با بیماران هم احتیاط کافی رو رعایت کنید!!

 تفریحات : با توجه به امنیت کم، بهتره اصلا اون دور و برا پرسه نزنید و زود به آغوش گرم خانواده و خوابگاه برگردید!! !! البته که کل این بخش مثل یه تفریح یه ماهه است که اصلا احساس خستگی نمی کنید.


ختم کلام : مثل همیشه منتظر نظرات شما هستیم!

 


نظرات شما عزیزان:

م
ساعت3:09---18 تير 1392
مزخرف ترین دوره ی پزشکی... پیشنهاد میکنم که فقط روز امتحان برید و امتحان بدید چون هم وقتتون تلف نشده و هم علاف نشدید... هیچ کدوم از اساتید شما رو نمیشناسن و امتحان هم با رزیدنت هستش...

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ برچسب:, ] [ ] [ دانشجوی پزشکی ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ توسط کمیته دانشجویی EDC شهید بهشتی برای اطلاع رسانی فعالیت های کمیته، معرفی دوره های مختلف برنامه آموزشی، نقاط قوت و ضعف آنها و به اشتراک گذاشتن تجربیات دانشجویان ایجاد شده است. یادتون باشه که پویا بودن این وبلاگ وابستگی زیادی به نظرات شما دارد. برای دسترسی سریع به مطالب از قسمت موضوعات استفاده کنید. برای همکاری بیشتر به ما ایمیل بزنید. (پروفایل مدیر وبلاگ)
موضوعات وب
امکانات وب
فروش بک لینک طراحی سایت

mouse code

كد ماوس