دانشجویان پزشکی شهید بهشتی
 
پيوندهای روزانه

سلام

بر پوست دوستان لقمان

فارماکولوژی:شامل 2جلسه 2ساعته با دکتر پرورده از اساتید تازه نفس بخش فارما که حاوی مباحث آکنه , ویتیلیگو,پسوریازیس,عفونت های باکتریایی ,عفونت های قارچی, هرپس است.امتحان 20 سوال تستس از مباحث تدریس شده است.

پاتولوژی:شامل 2جلسه 1ساعته و به گفته خود دکتر گاهی 2 ساعته با دکتر بیداری که شامل اکثر مباحث بخش پوست است و کمک زیادی به یاد گرفتندروس پوست است.امتحان ما 4 سوال تستی و 6 سوال تشریحی بود

رادیولوژی : ندارد!

اساتیدکتر رباطی:پرسپتور... 

 


ادامه مطلب
[ برچسب:پوست,لقمان, ] [ ] [ دانشجوی پزشکی ]

با سلام

متن زیر در ترم 5 سال 89 توسط خانم مریم تارا نماینده محترم وقت برای ورودی مهر87 نوشته شده بود که با اجازشون اینجا کپی پیست کردم

یادش بخیر!!!

با سلام

نکاتی چند در زمینه ی ترم 5 و دروس مبارکه ی آن! (از نظر بعضی دوستان ترم بالایی)

باکتری

1-دکتر گودرزی

·         اصولاً مواظبشون باشین بهتره. ایشان ید طولایی در تعهد گرفتن از دانشجویان دارند بدین نحو که دانشجویان با خود ایشان یا با یکی دیگر از استادان مشکلی پیدا می‌کنند و ایشان به عنوان رئیس گروه اعلام می نمایند که باکتری شما کلاً حذفه و همه 6 ترمه اید. بعد بچه‌ها می رن گریه زاری و تعهد می دن تا دوباره کلاس‌ها شروع بشه.

·         بعد از ایشون وارد کلاس نشید. جواب ندید. تو روشون نایستید...

2- آزمایشگاه

·         با خانم طاهری که آشنا شدید. خیلی جدی و سخت گیرند اما به جای خودش بسیار مهربان هستند! اگر بچه خوبی باشید و مقشاتون رو بنویسید (گزارش کار های کامل و عکس دار و نقاشی و غیره) هم باهاتون رفیق و مهربون می شن و هم نمره و غیره.

·         امتحان آزمایشگاه دو بخش داره. تشخیصی (تشخیص لام) و عملی (رنگ آمیزی گرم). این دومیه رو خوب یاد بگیرین که توی امتحان وقتش کمه و اگه خراب کنین نمره ی این قسمت پریده. سؤالات مفهومی هم داره (مثلاً چرا این ماده رو اضافه کردین و غیره)

·         کلاً مفیده اگه از جزوه های سال قبلیا هم کمک بگیرید.

3-خوندن باکتری

·         حتماً می دونید که امتحان تشریحیه. سؤالات ریز و جزئی نیست ولی ممکنه از باکتری های کم اهمیت‌تر سؤال بدن.

·         بچه‌های استاژر عفونی گفتن الان هر چی خوندین خوندین. موقع بخش عفونی نمی رسین هیچی بخونین و همین‌هایی که این ترم می خونین فقط به دردتون می خوره.

4- گروه جزوه

·         اسامی گروه های دو سه نفری به من و آقای اسعدی بدین. هر هفته جزوه ی همون هفته 4 شنبه صبح باید اتاق کپی باشه. چون تعداد جلسات زیاده تقریباً بیشتر بچه‌ها باید مشارکت کنند. با تشکر پیشاپیش.

·         برنامه موضوعات کلاس‌های باکتری و ویروس رو اگر خواستین بیاین کپی بگیرین (از من یا آقای اسعدی بگیرید).

·         من خودم کامل رکورد می کنم. اگر کسی رکورد ها رو خوایت به‌خصوص برای جزوه می تونه بگیره.

·         یه جزوه ی مهر 86 کامل دارم من. اگر خواستید برای کپی بیاید بگیرید.

ویروس

معمولاً می گن انقدر نسبت به باکتری کمه هیچ کس تا آخر ترم نمی خوندش و معمولاً وقت کم میارن قبل امتحان. کلاً سفارش می کنن بین باکتری یادتون نره ویروس بخونین.

 

تماس با بیمار

·         عملی نیست. 4 جلسه تئوریه. کل کلاس دو گروه می شه. یک گروه 4 جلسه اول و گروه بعدی 4 جلسه دوم.فردا (سه شنبه)  با توجه به گروه‌های تماس ترم قبل گروه بندی می‌کنیم. بعد اگر خواستید خودتون جا به جا کنید.

 

فعلاً همین ها!

موفق باشید!

 

[ برچسب:ترم 5, ] [ ] [ دانشجوی پزشکی ]

بخش جراحی-بیمارستان شهدا

 

ادامه مطلب را ببینید...

 

 


ادامه مطلب
[ برچسب:بخش جراحی,بیمارستان شهدا, ] [ ] [ دانشجوی پزشکی ]

به نام خدا

بخش جراحی بیمارستان امام حسین(ع)

 

مورنینگ دانشجویی داره : هم خوبه هم بده

بدی هاش اینه که عکس و رادیولوژی دیده نمی شد.

مورنینگ دانشجویی حذف نشه ولی مشکل کم دیدن رادیولوژی حل بشه یا تعدادش کم بشه و به جاش مورنینگ رزیدنتی گذاشته بشه. چون از مورنینگ رزیدنتی هم میشه استفاده کرد. ( به خاطر اینکه گرافی ها در مورنینگ رزیدنتی است و به دانشجوها داده نمی شه.)

راندها: تعدادش بد نبود. بیشتر گراند راند بود. راند دانشجویی اش کم بود. بهتره بیشتر بشه.

آموزش تئوری خوب نبود. طبق برنامه اجرا می شد . اما به جز چند تا استاد به خصوص پرسپتور, تدریس بقیه اساتید زیاد جالب نبود.

از نظر تئوری ضعیف کار شده. جا داره که بهتر بشه. درکل دانشجوها از آموزش تئوری راضی نیستند.

پرسپتور : دکتر...


ادامه مطلب
[ برچسب:بخش جراحی,بیمارستان امام حسین(ع), ] [ ] [ دانشجوی پزشکی ]

بخش جراحی-بیمارستان مدرس

 

کلیات: برای این بخش جراحی، کل افراد به چهار گروه تقسیم می شوند. گروه بندی دست خودتون هست. بعدش هم باید تخت های بخش و ICU رو بین خودتون تقسیم کنید و شرح حال بگیرید. برنامه ی بخش به این صورت هست که ساعت شش و نیم ویزیت بخش شروع میشه(که برای ما اجباری نبود)، ساعت هفت و نیم تا هشت مورنینگ و از ساعت هشت تا دوازده طبق گروه های تقسیم شده به برنامه ی آموزشی در بخش، اورژانس، درماتنگاه یا اتاق عمل دارید. کلاس های تئوری هم از ساعت یک شروع میشن. بعضی از کلاس ها فیلم روش های عملی مورد نیاز در جراحی هستند. در برنامه های آموزشی بخش هر گروه یک هفته در یک قسمت می مونه و هفته ی بعد میره یک قسمت دیگه. به خاطر همین هر گروه هر قسمت رو در کل دوره دوبار میره.

فارماکولوژی: فارماکولوژی به صورت دو جلسه در بعدازظهرها توسط دکتر جوهرچی برگزار میشه و پیرامون مباحث بیهوشی بحث میشه. مطالب عملی و خوبی داره که دقیقا توی اتاق عمل می بینید. امتحان ما، انتهای جلسه ی دوم به صورت شفاهی برگزار شد.

 

رادیولوژی: دو جلسه و با حضور دکتر ...


ادامه مطلب
[ برچسب:بخش جراحی,بیمارستان مدرس, ] [ ] [ دانشجوی پزشکی ]

 

 

بخش جراحی-بیمارستان لقمان

 

طول دوره:2 ماه

 

 

 

توضیحات کلی:معمولا کسایی که جراحیو در دو ماه دوم دارند این شانسو پیدا می کنن بخش جراحیشونو تو بیمارستان لقمان بگذرونند.برنامه بخش زودتر از گروه های داخلی شروع میشه و باید خودتونو عادت بدین که صبح ها ساعت 7 در بخش حاضر باشید.راند بخش ساعت 7 صبح شروع میشه.بعدش ساعت 7:30 مورنیگ دارین که معمولا تا 1 ساعت طول میکشه.بعده مورنینگ هم براساس برنامه یا کلاس دارین ویا درمانگاه.بعد از ظهر ها تا ساعت 3 کلاس دارین که می تونین با اساتید صحبت کنید شاید زودتر برگزارشه.در مورد حضور غیابم باید بگم که باید حسابی مواظب باشید.حتی 10 دقیقه تاخیر در این 2 ماه ممکنه روی نمرتون تاثیر بذاره البته اگر نمره براتون مهم باشه!!!ولی یادتون باشه که بیشتر از یه غیبت موجه ممکنه باعث حذف بخشتون بشه(مطمئنم این یکی دیگه واستون مهمه).

فارما کولوژِی:سه شنبه ها بعد از ظهر کلاس فارماکولوژی دارین.که معمولا سه جلسه س.که به نظرم مطالب و تو 2 جلسه هم میشه گفت.استاد محترم سرکار خانم دکتر....

 


ادامه مطلب
[ برچسب:بخش جراحی,بیمارستان لقمان, ] [ ] [ دانشجوی پزشکی ]

بخش جراحی-بیمارستان طالقانی

 

طول دوره:2ماه

فارماکولوژی:2جلسه با دکتر جوهرچی در مورد مباحث  دارو های بی حسی و بیهوشی.مطالعه این مباحث قبل از کلاس از روی جزوه فارمای عمومی باعث افتخار شما سر کلاس خواهد شد

 

پاتولوژی:2جلسه با دکتر محسنی فر که ما 1 جلسه 3 ساعتش کردیم .امتحان هم مثل همیشه مقادیری سوال تشریحی از سخنان استاد

 

رادیولوژی:2جلسه با دکتر پورافکاری که ما به زور و زحمت تونستیم یه جلسه شو برگزار کنیم.استاد نمرو از بحث های سر کلاس و حضور غیاب دادن و تو امتحان پایان بخش که قرار بود سوال بدن چیزی سوال ندادن.

پرسپتور محترم:سرکار خانم دکتر ...ادامه مطلب

  


ادامه مطلب
[ برچسب:بخش جراحی,بیمارستان طالقانی, ] [ ] [ دانشجوی پزشکی ]

اگه یه گشتی توی رتبه بندی دانشگاه های دنیا بزنید، اون وقت دیدتون نسبت به درس و دانشگاهی که توش درس میخونین عوض میشه.

یکی از این رتبه بندی ها رتبه بندی "ویومتریکس" هست. آمار این قسمت سالی دو بار بررسی میشه. ویومتریکس برای بررسی وب سایت های علمی دانشگاه ها طراحی شده یعنی میزان ارتباط علوم و پژوهش های یک دانشگاه با دنیای وب و اینترنت.

وقتی به این لیست نگاه می کنی طبیعی که در رتبه اول منتظر دانشگاه تهران باشی و این اتفاق هم می افته، یعنی رتبه اول مال دانشگاه تهران و رتبه دوم برای دانشگاه علوم پزشکی تهران هست اما برای رتبه های بعدی، توقع اکثر ما ها اینه که دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی رتبه خوبی (حداقل زیر 15) داشته باشه اما با کمال ناباوری می بینیم که اسم زیبای!!! دانشگاه ما در بین 20 دانشگاه اول ایران نیست( در حقیقت رتبه 24 رو داره!!!)

این جاست که سرت داغ میکنه و مخت سوت میکشه و از خودت می پرسی چرا؟

و برای این چرا هزار تا جواب توی ذهنت می سازی!

این موضوع بیشتر رنجت میده وقتی ببینی توی دانشکده خودت و بین هم رشته ای هات موضوع "مقاله نویسی" چیز دور از دسترسی هست.

شاید این بحثی که میخوام شروع بکنم خیلی مربوط به ویومتریکس نباشه اما درواقع بهانه ای است که سفره  دلتو باز کنی و بگی  چقدر تحقیق و نو آوری توی "دانشگاه" ما مظلومه یا نه توی "کشورمون" !

واین مظلومیت در بین دانشجوهای پزشکی داره کم کم به "مرگ تحقیق و مقاله" تبدیل میشه یعنی مقاله نویسی رو محدود به رشته های دیگه کردیم و این هم تا حدی طبیعیه. چون حجم درسهای رشته ما زیاده و مطالعه شون کل زندگی آدم رو به خودش اختصاص میده

اما فکر کنم باید یه رویکرد جدید تو دانشگاهمون(مخصوصا دانشگده خودمون) داشته باشیم. یه برنامه ریزی کوچولو با یه راهنمایی مناسب می تونه امکان نوشتن مقاله رو برای هر دانشجویی به وجود بیاره. یعنی یه جوری بشه که هر دانشجوی پزشکی توی دوران علوم پایه 1 مقاله بده (و به همین ترتیب توی هر دوره از مراحل آموزش پزشکی)اینجوری ذهن دانشجو روی یه مساله خاص متمرکز میشه و از استعداد و وقتش بیشتر استفاده میکنه. این همه نیروی فکری توی دانشگاه وجود داره اما هیچ استفاده علمی از این نیرو نمیشه و این یعنی "نابودی نیروها"

این پیشنهاد، اول میفته روی دوش اساتید راهنما که تشویق و ترغیب دانشجوها به سمت تحقیق رو فراموش نکنن.

بعدش هم کار اساتید محترم هست. برای کسی که یه عمر در یه رشته تحصیل کرده و به قول معروف مویی سفید کرده کنجکاو کردن و ایجاد موضوع و سوال در ذهن دانشجو نباید کار سختی باشه (مخصوصا توی ترم اول که مقدمات علوم پایه رو میخونیم)

به هر حال نباید چشم پوشی کنیم که کمبود تحقیق و نوآوری در دانشگاه و دانشکده میتونه آینده بدی رو برامون رقم بزنه و برعکس اگر از همین الان به فکر باشیم میتونیم یک جایگاه مناسبی رو برای خودمون در نظر بگیریم (هدفمون اول بودن هست)

خلاصه....ابن بود "شکایت نامه"(یا بهتر بگم "غصه نامه") دل دردمند دانشجوی پزشکی دانشگاه گرامی و عزیز شهید بهشتی 

[ برچسب:, ] [ ] [ دانشجوی پزشکی ]

 به نام خدا

   اگر از همون اول ترم 5، برنامه ریزی داشته باشید و شروع کنید درسنامه های مهم ، مثل قلب و عروق، اعصاب‏‏‏‏ ‏‏‏ اسکلتی و... رو بخونید خیلی خوبه ! مهم تر از اون، اینکه درس های ترم 5 رو جدی بگیرید و بدونید بخش قابل توجهی از سوالات امتحان جامع، از مطالب ترم 5 خواهد بود. پس خوب یادشون بگیرید.   


ادامه مطلب
[ برچسب:, ] [ ] [ دانشجوی پزشکی ]

سلام دوستان

به بخش روانپزشکی بیمارستان امام حسین(ع)خوش آمدید!!

طول دوره:1ماه

پاتولوژی:نداره!

فارماکولوژِی:2جلسه 2ساعته با دکتر ضیایی که مبحث sedative-hypnotics در جلسه اول و و مباحث anti depressants و anti psychotics و mood stabilisers  در جلسه دوم.امتحان هم مثل همیشه تشریحی.اگه مباحث کلاس خوب خونده بشه میشه سوالا رو راحت جواب داد

رادیولوژی:نداره!

پرسپتور:سرکار خانم دکتر ...


ادامه مطلب
[ برچسب:بیمارستان امام حسین(ع),بخش روانپزشکی, ] [ ] [ دانشجوی پزشکی ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 7 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ توسط کمیته دانشجویی EDC شهید بهشتی برای اطلاع رسانی فعالیت های کمیته، معرفی دوره های مختلف برنامه آموزشی، نقاط قوت و ضعف آنها و به اشتراک گذاشتن تجربیات دانشجویان ایجاد شده است. یادتون باشه که پویا بودن این وبلاگ وابستگی زیادی به نظرات شما دارد. برای دسترسی سریع به مطالب از قسمت موضوعات استفاده کنید. برای همکاری بیشتر به ما ایمیل بزنید. (پروفایل مدیر وبلاگ)
موضوعات وب
امکانات وب
فروش بک لینک طراحی سایت

mouse code

كد ماوس